This is some flash content - you'll need the flash plugin to see it
HTML on top of the flash. This page was created for the tutorial Flash and the z-index problem. Solved on slightlymore.
2016-2017RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEDSZKOLA: WSPÓŁPRACA NAUCZYCIELI W PLANOWANIU I REALIZOWANIU PROCESÓW EDUKACYJNYCH
Opracowały: Elżbieta Zięba, Grażyna Kożuch
TERMIN PRZEPROWADZENIA BADANIA: STYCZEŃ – MAJ 2017
1. W jakiej formie tworzy Pani obserwacje i diagnozy dzieci (można podkreślić więcej niż 1 odpowiedź)
a) opisowe 87,5%
b) testowe 37,5%
c) inne 0%
5 nauczycielek tworzy obserwacje opisowo, 2 opisowo i testowo, 1 nauczycielka testowo
2. W jaki sposób dokonujecie Państwo podsumowań diagnoz i obserwacji dzieci?
(można podkreślić więcej niż 1 odpowiedź)
- podział na grupy, zespoły dzieci z trudnościami oraz dzieci uzdolnionych, praca wyrównawcza. 25%
- arkusz obserwacji, sprawozdania z obserwacji, tworzenie grup do pracy wyrównawczej 75%
Wszystkie nauczycielki tworzą grupy do pracy wyrównawczej a ponadto 2 nauczycielki grup najmłodszych prowadzą systematyczne, comiesięczne obserwacje.
3. Jakie działania edukacyjne, wychowawcze i opiekuńcze planuje Rada Pedagogiczna w przedszkolu? można podkreślić więcej niż 1 odpowiedź
- działania ujęte w rocznym planie pracy, kalendarzu imprez przedszkolnych, program profilaktyczny, program autorski, zajęcia dodatkowe 62,5%
- udział w różnych konkursach, spotkania z ludźmi rożnych zawodów 25%
- brak odpowiedzi 25%
5 nauczycielek zaznaczyło działania ujęte w rocznym planie, 1 nauczycielka zaznaczyła działania ujęte w planie rocznym, spotkania z ciekawymi ludźmi i konkursy, 1 zaznaczyła wariant drugi, 2 osoby nie udzieliły odpowiedzi na to pytanie.
4. Czy podejmuje Pani wspólne działania z innymi nauczycielami ?
a) często 62,5%
b) czasami 25%
c) rzadko 0
d) brak odpowiedzi 12,5%
5 nauczycielek podejmuje współpracę często, 2 nauczycielki czasami, 1 nie udzieliła odpowiedzi.
5. Czy nauczyciele współpracują z Panią podczas organizowania imprez przedszkolnych?
a) tak 100%
b) czasami
c) raczej nie
wszystkie nauczycielki współpracują ze sobą podczas organizowania imprez
6. W jaki sposób wyrażają chęć pomocy? (można podkreślić więcej niż 1 odpowiedź)
a) sami zgłaszają chęć pomocy 87,5%
b) działają na moją prośbę 100%
c) nie pomagają
d) inne rozwiązania
Wszystkie nauczycielki poproszone o pomoc wyrażają chęć pomocy, 7 nauczycielek wychodzi z inicjatywą pomocy.
7.Czy nauczyciele chętnie dzielą się z Panią swoją wiedzą i doświadczeniem?
a) tak 87,5%
b) czasami 12,5%
c) raczej nie
7 nauczycielek chętnie dzieli się doświadczeniem, 1 - czasami
8. Czy nauczyciele zapraszają Panią do organizowania wspólnych zajęć?
a) tak 37,5%
b) czasami 62, 5 %
c) raczej nie 0
3 nauczycielki zapraszają do organizowania wspólnych działań, 5 nauczycielek - czasami.
9. Jaki sposób według Pani jest najlepszą formą wymiany oraz zdobywania wiedzy i doświadczeń w placówce? ( można podkreślić więcej niż 1 odpowiedź).
a) szkolenia WDN 75%
b) wspólne zajęcia 62,5%
c) rozmowy z innymi nauczycielami 62,5%
d) wspólne działania na rzecz placówki 75%
c) inne sposoby
6 nauczycielek preferuje szkolenia WDN, 5 osób wspólne zajęcia, 5 osób jest za wymianą doświadczeń poprzez rozmowę, 5 nauczyciele uważa, że dobrym źródłem wymiany doświadczeń jest praca na rzecz placówki
10. Czy nauczyciele chętnie wymieniają się z Panią pomocami dydaktycznymi, materiałami edukacyjnymi?
a) tak 62,5%
b) czasami 37,5%
c) raczej nie
5 osób chętnie wymienia się pomocami, 3- czasami.
11. Czy Dyrektor chętnie włącza się do podejmowanych przez nauczycieli działań?
a) tak w jaki sposób? 100%
1. pomaga w organizacji wycieczek , zakupuje niezbędne pomoce
b) czasami 87,5%
c) raczej nie
według 8 ankietowanych Dyrektor pomaga w organizacji wycieczek i zakupuje pomoce, 7 nauczycielek uważa, że Dyrektor organizuje wycieczki i czasami włącza się do działań nauczycieli.
12. Czy zasięga Pani rad od swoich koleżanek z pracy w rozwiązywaniu problemów, na jakie napotyka Pani w swojej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej?
a) tak 75%
b) czasami 25%
c) raczej nie
6 nauczycielek odpowiedziało tak, 2 osoby odpowiedziały - czasami.
13. Czy według Pani zespoły do pomocy psychologiczno – pedagogicznej działają prawidłowo?
a) tak 75%
b) nie
c) nie wiem 25%
6 nauczycielek odpowiedziało tak, 2- czasami
14. Czy według Pani między nauczycielami często dochodzi do sytuacji konfliktowych i nieporozumień?
a) często
b) czasami 37,5%
c) rzadko 62, 5%
3 nauczycielki odpowiedziały – czasami, natomiast 5 – rzadko
15. W jaki sposób rozwiązuje Pani konflikty z innymi nauczycielami?
a) przez otwartą i szczerą rozmowę 100%
b) za pośrednictwem osób trzecich
c) zostawiam sprawę nie rozwiązaną ( sama ucichnie) 12,5%
d) inny sposób.
Wszyscy uważają że poprzez rozmowę, natomiast 1 osoba uważa że poprzez rozmowę lub pozostawienie sprawy do samoistnego wyciszenia
2. Podsumowanie wyników ankiety.
Z ankiety wynika że nauczycielki współpracują ze sobą, chętnie dzielą się wiedzą i swoim doświadczeniem, wymieniają się pomocami dydaktycznymi. Ogólnie są zadowolone ze współpracy. Zaistniałe konflikty starają się rozwiązywać na bieżąco.
3. Prezentacja wyników wywiadu z dyrektora.
Wywiad z dyrektorem – prezentacja uzyskanych odpowiedzi.
Celem wywiadu było zebranie opinii dyrektora przedszkola na temat współpracy między nauczycielami i jej wpływu na funkcjonowanie placówki.
1. Czy uważa Pani, że nauczyciele wspólnie planują działania edukacyjne podejmowane w przedszkolu.?
Odpowiedź „Tak, większe przedsięwzięcia są planowane wspólnie na Radach Pedagogicznych, lub podczas spotkań nauczycieli. .”
2. Czy nauczyciele wspólnie rozwiązują problemy, na jakie napotykają w swojej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej?
Odpowiedź: „Tak, często byłam świadkiem jak radzili sobie nawzajem jakie działania przedsięwziąć w określonych sytuacjach. Często problemy są poruszane na forum podczas Rad Pedagogicznych.”
3. Czy według Pani zespoły do pomocy psychologiczno – pedagogicznej działają prawidłowo?
Odpowiedź: „Zespoły które już istnieją działają bez zarzutów. Uważam jednak, że powinno być ich więcej. W niektórych grupach są dzieci , którym bardzo przydałaby się pomoc psychologiczno – pedagogiczna. Możliwe, że nie wszyscy nauczyciele orientują się jakie działania przedsięwziąć, dlatego musimy poruszyć tą sprawę na forum i na spotkaniach WDN przeprowadzić szkolenie na temat organizowania pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
jeśli nie to w jakich sytuacjach.?
Jak według pani można poprawić działanie zespołów?
4. W jakim stopniu według Pani nauczyciele współpracują i angażują się w promowanie placówki?
Odpowiedź: „Nauczyciele w znacznym stopniu angażują się w promowanie placówki. Każdy na miarę swoich możliwości i umiejętności. Niektórzy mają własne propozycje, inni włączają się do działania, jeszcze inni podporządkowują się i wykonują powierzone im zadania.
5. Czy dotychczasowa współpraca między nauczycielami usprawniała funkcjonowanie placówki?
Odpowiedź: „Tak, nauczyciele dzielą się konkursami,, które napływają do przedszkola. Wspólnie organizują większe imprezy, wspierają siebie nawzajem
I pomagają mi w większych przedsięwzięciach.
6. Czy współpraca między nauczycielami spełnia Pani oczekiwania?
Odpowiedź; „w znacznym stopniu tak. Oczywiście każdy dąży do ideału i w momencie osiągnięcia jakiegoś pułapu podnosi poprzeczkę, ale ogólnie rzecz biorąc nie mam żadnych zastrzeżeń.
7. Zdaniem Pani większość działań w przedszkolu podejmowana jest indywidualnie przez poszczególnych nauczycieli czy zespołowo?
Odpowiedź: „Zazwyczaj nauczyciele mają indywidualne pomysły, a pozostali włączają się do działania w trakcie ich realizacji. Wszyscy działają od początku zespołowo wtedy, gdy zadanie jest narzucone odgórnie (np. ustalenie tematów wiodących w pracy przedszkola na kolejny rok.”
8. Czy według Pani nauczyciele chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem?
Odpowiedź: „Tak.”
9. Czy według Pani relacje między pracownikami przedszkola są zadowalające?
Odpowiedź: „Mieliśmy pewne zawirowania w stosunkach interpersonalnych, ale od pewnego czasu nastąpiła znaczna poprawa. Trudno powiedzieć na jakim etapie jest obecnie ten proces, ale wszystko zmierza ku lepszemu.
|