10. Czy relacje między dyrektorem i personelem pedagogicznym według Pani są zadowalające?
Odpowiedź: „Uważam, że nasze relacje są dobre. Niektórzy przyjmują moje decyzje bez sprzeciwu, inni przedstawiają własne argumenty i prowadzimy dyskusje, które są twórcze i konstruktywne, a jeszcze inni potrzebują kilku dni, by zaakceptować moją decyzję
11. Co według Pani należy zmienić we współpracy między nauczycielami?
Odpowiedź: „ Mam wrażenie , że na chwilę obecną nie potrzebujemy żadnych zmian, gdyż współpraca między nauczycielami układa się dobrze. Śmiem twierdzić nawet że z każdym dniem coraz lepiej.
Z wywiadu z dyrektorem wynika, że nauczyciele współpracują ze sobą na miarę swoich możliwości i umiejętności. Konflikty rozwiązują samodzielnie bez włączania osób trzecich. Wspólne działania i zaangażowanie nauczycieli podnoszą jakość pracy przedszkola ,co pozytywnie wpływa na wizerunek placówki w środowisku lokalnym.
4. Zbiorcza analiza dokumentów przedszkolnych.
Z analizy dokumentów wynika, że nauczyciele współpracują ze sobą w bardzo szerokim zakresie. W roku szkolnym 2016/ 2017 zrealizowano już następujące działania:
1. Spotkanie z Policjantem – G. Kożuch, E. Hamberger, T. Budniewska 13.09.2016r.
2. „Witamy się i poznajemy”- zabawy integracyjne w ramach Programu Adaptacyjnego - G. Kożuch, E. Hamberger, T. Budniewska
3 . Rajdy na ulicę Wiejską- p. E. Zięba i p. R. Bizoń 14.09.2016, 23.09.2016r.
4. Wyjazd do kina w Wałbrzychu – R. Bizoń, G. Szymik 28.09.2016r.
5. Dzień Chłopaka – R. Bizoń, G. Szymik 30.09.2016r.
6. Dzień Chłopaka – wspólne zabawy G. Kożuch, E. Hamberger, T. Budniewska 30.09.2016r.
7.14 Biesiada Jesienna – wszystkie nauczycielki, koordynator T.Budniewska
8. Inscenizacja o warzywach, przedstawienie dla młodszych grup - E. Zięba, G.Szymik 17.10.2016, 19.10.2016r.
8. Organizowanie wyjść do Biblioteki Pedagogicznej dla grupy II, III, IV, V na zajęcia biblioteczne, realizacja programu rocznego – G. Kożuch, wszystkie nauczycielki, co miesiąc
9. Konkurs na maskotkę olimpijską – A. Piotrak, E. Zięba
10. Święto Niepodległości – E. Zięba, A. Piotrak, G. Szymik, zaproszenie wszystkich grup 11.11 2016r.
11. Pasowanie na czytelnika – E. Zięba, A. Piotrak, zaproszenie dzieci z pozostałych grup
12.Zabawy integracyjne, kreowanie zabaw, rozwiązywanie problemów – E. Zięba, G. Kożuch, E. Hamberger, A. Piotrak 17.11.2016r.
13. „Czary – mary” zabawa andrzejkowa - R. Bizoń i G. Szymik, G. Szymik i T. Budniewska, G. Kożuch i T. Budniewska 30.11.2016r.
14. Występ strażacki na rozstrzygnięcie Konkursu Powiatowego „Zapobiegamy pożarom” – E. Zięba, G. Kożuch, E. Hamberger 11.2016r.
15. Próby programu strażackiego- E. Zięba, G. Kożuch, E. Hamberger 13.12.2016, 14.12.2016r.
16. Jasełka – R. Bizoń, M. Brentenfeler 22. 12. 2016r.
17. Występ strażacki w Ogorzelcu – E. Zięba, G. Kożuch 14.01.2017r.
18. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy – G. Kożuch, E. Hamberger 15.01.2017r.
19. Zabawa Karnawałowa – wszystkie nauczycielki
20. Film „W Krainie Lodu” wspólne oglądanie filmu – G. Kożuch, T. Budniewska 02.2017r.
21. Wymiana konspektami w ramach WDN-u – wszystkie nauczycielki 08.12.2016r.
22. Udział w zajęciach warsztatowych „Stosunki interpersonalne” – wszystkie nauczycielki oraz personel techniczno- administracyjny 01. 2017r.
23. „Witaj wiosno”- zorganizowanie korowodu wiosennego, wszystkie nauczycielki - 21.03.2017r.
24. Przegląd Teatrzyków Przedszkolnych – G. Szymik, T. Budniewska oraz wszystkie nauczycielki 03.2017r.
25. Pokaz mody wiosennej – wszystkie nauczycielki 03.2017r.
26. Kiermasz wielkanocny – wszystkie nauczycielki 04.2017r.
27.WDN zajęcia gimnastyczne z nauczycielkami placówki 04.2017r.- G.Kożuch
28. Podsumowanie akcji „Złoty grosik”- wszystkie nauczycielki 05. 2017r.
23. Zajęcia ze sportowcem – R. Bizoń, G. Kożuch, G. Szymik 05.2017r.
24. Przegląd Piosenki Przedszkolnej – G. Kożuch, E. Hamberger 02.06.2017r.
25.Olimpiada Przedszkolaków- Dyrektor, wszystkie nauczycielki 03.06.2017r.
26. Święto Rodziny – E. Zięba, pomoc wszystkich nauczycielek i personelu
27. Pożegnanie starszaków – E. Zięba, G. Szymik 06.2017r.
5. Analiza informacji uzyskanych w trakcie obserwacji współdziałania nauczycieli w ciągu roku szkolnego.
Z obserwacji wynika , że dzieci z różnych grup chętnie bawią się wspólnie w ogrodzie przedszkolnym. Nauczycielki opiekują się wszystkimi dziećmi, przez co znają dzieci z innych grup. Korzystanie z łazienki organizują dogadując się między sobą, by nie tworzyć tłoku. Cały personel przedszkola jest zaangażowany w opiekę nad wszystkimi dziećmi. Spacery odbywają się często w grupach łączonych, gdzie starsze dzieci opiekują się młodszymi. W czasie organizacji różnych programów przedszkolnych nauczyciele wybierają dzieci z różnych grup prezentując ich zdolności: tańce, śpiewy, recytacje, drużyny sportowe, drużyna strażacka. Nauczycielki dzielą się pomocami dydaktycznymi, pomagają sobie często, dzielą się pomysłami.
IV. REZULTATY EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ I WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY
1. Sformułowanie odpowiedzi na pytania kluczowe.
1.Nauczyciele w dużym stopniu współdziałają w tworzeniu i analizie procesów edukacyjnych. 2.W dużym stopniu wspomagają siebie nawzajem w organizowaniu i realizacji procesów edukacyjnych. 3.Nauczyciele współpracują ze sobą w rozwiązywaniu bieżących problemów. 4.Nauczyciele dzielą się ze sobą wiedzą i doświadczeniem.
5. Wspólnie organizują wycieczki i imprezy przedszkolne.
2. Wnioski z badań w postaci mocnych i słabych stron oraz rekomendacje.
Mocne strony:
1. Nauczyciele współpracują ze sobą podczas organizacji większych imprez przedszkolnych.
2. Nauczyciele dzielą się ze sobą swoją wiedzą i doświadczeniem oraz chętnie zgłaszają chęć pomocy.
3. Organizują wspólne zajęcia dydaktyczno- wychowawcze co wpływa na integrację dzieci.
4. Nauczyciele chętnie wymieniają się pomocami dydaktycznymi.
5. Nauczyciele sami rozwiązują problemy dydaktyczno- wychowawcze poprzez rozmowy i doradzanie sobie nawzajem.
Słabe strony:
1. Z analizy ankiet kierowanych do nauczycieli oraz wywiadu z dyrektorem można wywnioskować, że brak słabych stron.
Wniosek:
Zwrócić uwagę na dzieci z dużymi deficytami rozwojowymi i objąć pomocą psychologiczno- pedagogiczną.
Kierunek działań:
Utrzymywać obecny poziom współpracy nauczycieli.