This is some flash content - you'll need the flash plugin to see it
HTML on top of the flash. This page was created for the tutorial Flash and the z-index problem. Solved on slightlymore.
2012/2013RAPORT ZEWALUACJI WEWNĘTRZNEJ przeprowadzonej w Przedszkolu Publicznym Nr 3w Kamiennej Górzew roku szkolnym 2012/ 2013 Ewaluacja wewnętrzna została przygotowana i przeprowadzona na potrzeby Przedszkola Publicznego Nr 3 w Kamiennej Górze.
Zespół ewaluacyjny:
Maria Dybka, Bożena Morawiec
I. Podstawowe założenia ewaluacji wewnętrznej
1. Przedmiotem ewaluacji jest organizacja otoczenia dziecka, która pozwoliłaby na prawidłowe wdrażanie procesu wspomagania rozwoju i edukacji.
2. Celem przeprowadzenia ewaluacji było zebranie informacji dotyczących wdrażania działań do aktywności i samodzielności dziecka.
3. Badania ewaluacyjne skupiały się wokół następujących pytań kluczowych:
· Czy w Sali zgromadzone zostały pomoce wspierające rozwój dzieci, czyli: pomoce do ćwiczeń dnia codziennego, relaksacji i wyciszenia, czynności związanych z samoobsługą i ćwiczeń zachowania społecznego?
· Jaka jest dostępność tych pomocy?
· Jakie jest zainteresowanie tymi pomocami?
· W jakim stopniu dobór pomocy sprzyja sprawnemu przeprowadzaniu ćwiczeń?
· Z jaką częstotliwością prowadzone są w grupie ćwiczenia wspomagające rozwój i edukację dzieci?
· Czy ćwiczenia przeprowadzane są właściwie (wg ustalonych kryteriów)?
4. Zakresy badawcze określone przez pytania kluczowe rozpatrywano przez pryzmat następujących kryteriów:
· Pomoce wspierające rozwój dzieci;
· Dostępność pomocy;
· Zainteresowanie dzieci pomocami;
· Stopień doboru pomocy;
· Częstotliwość przeprowadzanych ćwiczeń;
· Właściwe wykorzystanie pomocy przez dzieci.
5. Określono następujące sposoby zbierania danych: kwestionariusz ankiety skierowany do nauczycieli.
6. Badaniu zostali poddani nauczyciele przedszkola.
II Analiza uzyskanych danych
· Kwestionariusz ankiety został skierowany do 5 nauczycieli. Z analizy otrzymanych ankiet wynika, że wszystkie nauczycielki zgromadziły pomoce wspierające rozwój dzieci, i mają do nich łatwy dostęp;
· Z obserwacji wszystkich nauczycieli wynika, że dzieci czasem wykazują zainteresowanie pomocami, zazwyczaj są Zachęcane przez nauczyciela do skorzystania materiałów w zgromadzonych kącikach.
· Wg dwóch nauczycielek - dobór pomocy jest realizowany w wysokim stopniu, pozostałe 3 oceniają go na średnim poziomie.
· 100% nauczycielek prowadzi ćwiczenia dnia codziennego, relaksacji i wyciszenia, czynności związane z samoobsługą oraz wprowadza normy zachowania społecznego.
· 60 % nauczycielek stwierdza, że trzeba przypominać dzieciom, jak należy wykorzystywać pomoce zgromadzone w kącikach.
III. Wnioski z ewaluacji
1. wszystkie nauczycielki zgromadziły pomoce w kącikach.
2. Wszystkie dzieci mają łatwy dostęp do pomocy.
3. Dzieci czasem wykazują zainteresowanie pomocami, czasem muszą być zachęcane przez nauczycielki do skorzystania z materiałów zgromadzonych w kącikach.
4. Ćwiczenia dnia codziennego prowadzone są codziennie, podobnie czynności związane z samoobsługą, natomiast relaksacja prowadzona jest zgodnie z planami pracy.
5. Dzieci Nie zawsze wykorzystują pomoce zgodnie z ich przeznaczeniem.
|