This is some flash content - you'll need the flash plugin to see it
HTML on top of the flash. This page was created for the tutorial Flash and the z-index problem. Solved on slightlymore.
 

Szczegóły znajdziesz w

Polityce Prywatności.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszej strony. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

2012/2013

 RAPORT ZEWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 

przeprowadzonej w Przedszkolu Publicznym Nr 3w Kamiennej Górzew roku szkolnym 2012/ 2013

 
Ewaluacja wewnętrzna została przygotowana i przeprowadzona na potrzeby Przedszkola Publicznego Nr 3 w Kamiennej Górze.
Zespół ewaluacyjny:
Maria Dybka, Bożena Morawiec
 
I.   Podstawowe założenia ewaluacji wewnętrznej
1.   Przedmiotem ewaluacji jest organizacja otoczenia dziecka, która pozwoliłaby na prawidłowe wdrażanie procesu wspomagania rozwoju i edukacji.
2.   Celem przeprowadzenia ewaluacji było zebranie informacji dotyczących wdrażania działań do aktywności i samodzielności dziecka.
3.   Badania ewaluacyjne skupiały się wokół następujących pytań kluczowych:
·     Czy w Sali zgromadzone zostały pomoce wspierające rozwój dzieci, czyli: pomoce do ćwiczeń dnia codziennego, relaksacji i wyciszenia, czynności związanych z samoobsługą i ćwiczeń zachowania społecznego?
·     Jaka jest dostępność tych pomocy?
·     Jakie jest zainteresowanie tymi pomocami?
·     W jakim stopniu dobór pomocy sprzyja sprawnemu przeprowadzaniu ćwiczeń?
·     Z jaką częstotliwością prowadzone są w grupie ćwiczenia wspomagające rozwój i edukację dzieci?
·     Czy ćwiczenia przeprowadzane są właściwie (wg ustalonych kryteriów)?
4.   Zakresy badawcze określone przez pytania kluczowe rozpatrywano przez pryzmat następujących kryteriów:
·     Pomoce wspierające rozwój dzieci;
·     Dostępność pomocy;
·     Zainteresowanie dzieci pomocami;
·     Stopień doboru pomocy;
·     Częstotliwość przeprowadzanych ćwiczeń;
·     Właściwe wykorzystanie pomocy przez dzieci.
5.   Określono następujące sposoby zbierania danych: kwestionariusz ankiety skierowany do nauczycieli.
6.   Badaniu zostali poddani nauczyciele przedszkola.
 
 
II Analiza uzyskanych danych
·       Kwestionariusz ankiety został skierowany do 5 nauczycieli. Z analizy otrzymanych ankiet wynika, że wszystkie nauczycielki zgromadziły pomoce wspierające rozwój dzieci, i mają do nich łatwy dostęp;
·       Z obserwacji wszystkich nauczycieli wynika, że dzieci czasem wykazują zainteresowanie pomocami, zazwyczaj są Zachęcane przez nauczyciela do skorzystania materiałów w zgromadzonych kącikach.
·       Wg dwóch nauczycielek  - dobór pomocy jest realizowany w wysokim stopniu, pozostałe 3 oceniają go na  średnim poziomie.
·       100% nauczycielek prowadzi ćwiczenia dnia codziennego, relaksacji i wyciszenia, czynności związane z samoobsługą oraz wprowadza normy zachowania społecznego.
·       60 % nauczycielek stwierdza, że trzeba przypominać dzieciom, jak należy wykorzystywać pomoce zgromadzone w kącikach.
 
III. Wnioski z ewaluacji
1.     wszystkie nauczycielki zgromadziły pomoce w kącikach.
2.     Wszystkie dzieci mają łatwy dostęp do pomocy.
3.     Dzieci czasem wykazują zainteresowanie pomocami, czasem muszą być zachęcane przez nauczycielki do skorzystania z materiałów zgromadzonych w kącikach.
4.     Ćwiczenia dnia codziennego prowadzone są codziennie, podobnie czynności związane z samoobsługą, natomiast relaksacja prowadzona jest zgodnie z planami pracy.
5.     Dzieci Nie zawsze wykorzystują pomoce zgodnie z ich przeznaczeniem.


« 6 7 8 9 10 »



Nasze prace


Wiersze i piosenki


Nasze wideo
www.biuro-megan.eu © 2009 | Wszelkie prawa zastrzeżone
Liczba odwiedzin | Online