This is some flash content - you'll need the flash plugin to see it
HTML on top of the flash. This page was created for the tutorial Flash and the z-index problem. Solved on slightlymore.
 

Szczegóły znajdziesz w

Polityce Prywatności.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszej strony. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

rok szkolny 2011/2012

Przedstawiamy Państwu raport z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej przez zespół nauczycieli naszej placówki.

RAPORT Z PRZEPROWADZONEJ EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM NR 3 W KAMIENNEJ GÓRZEW ROKU SZKOLNYM 2011/2012
 
1. Ewaluację przeprowadzono w okresie: II półrocza roku szkolnego 2011/2012.
 
2. Osoby przeprowadzające ewaluacje: Renata Bizoń, Grażyna Szymik, Anna Sułkowska.
 
3. Ewaluacja w obszarze: Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej
    oraz innej działalności statutowej przedszkola.
 
4. Wymagania: Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności.
 
5. Cel ewaluacji: Zebranie informacji czy w przedszkolu analizuje się efekty pracy
    wychowawczo- dydaktycznej i czy wdraża się wnioski z tych analiz.
 
6. Cele szczegółowe:
  
    - Uzyskanie informacji na temat działań nauczyciela w przygotowaniu dziecka do
       podjęcia nauki w szkole.
 
7. Wskazanie źródeł informacji, o jakości pracy w obszarze objętym ewaluacją:
   
    - Rodzice.
    - Nauczyciele.
 
8. Opis metod i narzędzi badawczych wykorzystanych przy ewaluacji:
 
     - Ankieta dla rodziców,
     - Analiza dokumentów: dzienniki, miesięczne plany pracy, sprawozdania z półrocznej
       pracy dydaktyczno- wychowawczej poszczególnych grup, protokół rady
       pedagogicznej,
 
9. Wyniki ewaluacji: opis i formułowanie wniosków.
 
Opracowanie zbiorcze wyników ankiet przeprowadzonych wśród rodziców.
 
W ankiecie udział wzięło 29 rodziców.
 
Zestawienie odpowiedzi ankiety dla rodziców.
     
1. Jakie Państwa zdaniem powinny być najważniejsze zadania przedszkola? Proszę podkreślić dwie wybrane wypowiedzi.
 a)   opieka nad dzieckiem – 16 rodziców,
b) przygotowanie dzieci do dalszej nauki – 13 rodziców,  
b)     stworzenie równych szans rozwojowych dzieciom z różnych środowisk – 3 rodziców,
c)     wspieranie każdego dziecka w rozwoju zgodnie z jego możliwościami – 17 rodziców,
d)     zapewnie bezpiecznych form spędzania czasu, gdy rodzice są w pracy – 8 rodziców,
e)      inne – 0 rodziców.
 
 2.Przedszkole może realizować swoje zadania w różny sposób. Na co Państwa zdaniem, w procesie nauczania powinno kłaść nacisk? Proszę zaznaczyć dwie wybrane odpowiedzi.
 a)  na przekazywanie wiadomości – 8 rodziców,
 b)   na kształcenie umiejętności intelektualnych i społecznych – 19 rodziców,
 c)   na kształcenie sprawności manualnych i innych podstawowych( czytanie ,pisanie, liczenie) – 10 rodziców,
d)     na kształcenie postaw, charakteru i gustu – 13 rodziców,
na kształcenie umiejętności dokonywania samodzielnych wyborów – 6 rodziców,
e)     inne – 0 rodziców.
 
 3. Czy pobyt dziecka Państwa zdaniem wpłyną na wyrobienie samodzielności w zakresie 
 samoobsługi własnej?
 a) tak – 27 rodziców,
 b) nie – 0 rodziców,
 c) w niewielkim stopniu – 2 rodziców.
 
 4.  Czy realizowane programy wychowawcze przez nauczycieli przedszkola dobrze
 przygotowują dziecko do pełnienia roli społecznej w przyszłości?
a)     Tak – 27 rodziców,
b)     nie – 0 rodziców,
c)     trudno powiedzieć – 2 rodziców.
 
5. Jak oceniacie Państwo sposób przekazywania rodzicom informacji o postępach
dziecka?
 
 a)   informacja jest rzetelna i wyczerpująca – 29 rodziców,
b)     najczęściej dowiaduje się o niedociągnięciach mojego dziecka – 0 rodziców,
c)     nie jestem informowany o postępach mojego dziecka – 0 rodziców,
d)     jest inaczej, jak? - 0 rodziców
 
 6. Czy Państwa zdaniem nastąpił postęp w nauce i wychowaniu dziecka?
 
a)     tak, bardzo – 14 rodziców,
b)     nie – 0 rodziców,
c)     niewielki – 0 rodziców,
d)     trudno powiedzieć – 1 rodzic,
e)     następuje ciągły postęp – 14 rodziców.
 
 
 7. W jakim stopniu oferta zajęć dodatkowych wpłynęła na rozwój talentów i zainteresowań dziecka ?
 
a)     miała duży wpływ – 24 rodziców,
b)     miała niewielki wpływ – 4 rodziców,
c)     nie miała wpływu – 1 rodzic.
     
     8. Jakie inne zajęcia dodatkowe mogłyby się znaleźć w ofercie przedszkola?
Gra na instrumentach, nauka tańca
 
9.     Czy Państwa zdaniem przedszkole wspiera w przezwyciężaniu trudności związanych z   wychowaniem i nauczaniem?
 
a)     Tak – 28 rodziców,
b)     nie – 0 rodziców,
c)     w niewielkim stopniu – 1 rodzic.
 
 
10.   Inne informacje i sugestie, które chcieliby nam Państwo przekazać?
 
 
Analiza danych:
 
W przeprowadzanym badaniu brało udział 29 rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola.
Ankieta składała się w zdecydowanej większości z pytań zamkniętych. Na część pytań rodzice mogli odpowiedzieć zaznaczając jednocześnie kilka odpowiedzi.
Z przeprowadzonej analizy wynika, że rodzice mają sprecyzowane oczekiwania odnośnie prowadzonej pracy w przedszkolu.
Jeśli chodzi o najważniejsze zadania przedszkola, to respondenci mając możliwość wyboru dwóch odpowiedzi stwierdzili, że najważniejszym zadaniem przedszkola jest wspieranie rozwoju dziecka zgodnie z możliwościami dziecka (58,6% rodziców) oraz opieka nad dziećmi (55,2% rodziców). Istotną sprawą dla rodziców dzieci jest również przygotowanie dzieci do dalszej nauki (44,8%)/ Dość ważną rolą przedszkola w oczach rodziców jest zapewnienie dzieciom bezpiecznych form spędzania czasu, kiedy oni sami są w pracy (27,6% rodziców). Nieznaczna część rodziców jako ważne zadanie przedszkola wskazała stworzenie równych szans rozwojowych dzieciom z różnych środowisk (10,3% rodziców).
Rodzice na pytanie, na co powinno kłaść się nacisk w procesie nauczania, wskazali głównie na kształcenie umiejętności intelektualnych i społecznych (65,5%) oraz na kształcenie postaw, charakteru i gustu (44,8%). W dalszej kolejności rodzice wskazali na kształcenie sprawności manualnych i innych podstawowych czynności, tj. czytanie, pisanie, liczenie (34,5%), następnie na przekazywanie wiadomości (27,6%) oraz na kształcenie umiejętności dokonywania samodzielnych wyborów (20,7%).
Ankietowani zdecydowanie liczą na to, że pobyt dziecka w przedszkolu wpłynie na wyrobienie samodzielności dzieci w zakresie samoobsługi własnej (93,1%); 6,9% oczekuje wyrabiania samodzielności własnej choćby w niewielkim stopniu; nie ma rodziców, którzy by nie oczekiwali na wyrobienie samodzielności swoich pociech. Na to pytanie można było udzielić tylko jednej odpowiedzi.
Tylko jednej odpowiedzi można było również udzielić na pytanie: czy realizowane programy wychowawcze przez nauczycieli przedszkola dobrze przygotowują dziecko do pełnienia roli społecznej w przyszłości. Zdecydowana większość ankietowanych odpowiedziała twierdząco (93,1%), przy 6,9% osób, którym trudno było odpowiedzieć na pytanie.
Rodzice dzieci są zdecydowanie zadowoleni ze sposobu przekazywania rodzicom informacji o postępach dziecka. 100% rodziców stwierdziło, że informacja jest rzetelna i wyczerpująca.
Najwyraźniej rodzice zadowoleni są również z postępów w nauce i wychowaniu dziecka: 48,3% uważa, że postęp jest bardzo widoczny, 48,3% zauważa ciągły postęp; tylko jednej osobie trudno było odpowiedzieć na to pytanie, co stanowi 3,4% ogółu badanych.
Rodzice docenili również rolę zajęć dodatkowych. 82,7% rodziców uważa, że zajęcia dodatkowe miały duży wpływ na rozwój talentów i zainteresowań dziecka. 13,8% stwierdziło, że zajęcia dodatkowe miały niewielki wpływ na ich dzieci, a jedna osoba oceniła, że oferta zajęć dodatkowych nie miała na jej dziecko żadnego wpływu (3,4% ogółu).
Rodzice dzieci zasugerowali, że jako dodatkowe zajęcia w przedszkolu oczekiwane są: nauka gry na instrumentach oraz nauka tańca.
Zdecydowana większość ankietowanych oceniła, że przedszkole wspiera w przezwyciężaniu trudności związanych z wychowaniem i nauczaniem (96,6%); jeden z rodziców przyznał, że przedszkole wspiera w niewielkim stopniu (3,4% ogółu).
Na podstawie analizy dokumentacji wynika, że nauczycielki realizują roczny plan pracy dydaktycznej:
- Spotkania z artystami: W. Kozłowski, I Szymik( dzieci ze wszystkich grup uczestniczyły w warsztatach plastycznych, w salach i plenerze).
 - Organizowały wystawy prac plastycznych.
- Dzieci z grup starszych uczestniczyły w cyklicznych zajęciach muzealnych, na których zapoznawały się ze stylami sztuki, tradycjami świątecznymi, rozwojem techniki.
- Dzieci brały udział w konkursie plastycznym,, Zapobiegamy Pożarom”.
- W ciągu całego roku dzieci poznały wiele technik plastycznych m.in. malowanie farbami akrylowymi na płótnie, patykiem na podkładzie z podkładzie z farby klejowej, lepienie z masy ceramicznej, lepienie z gliny.
- Zorganizowanie zostały kiermasze świąteczne.
- Grupy starsze poznały zabytki Dolnego Śląska odwiedzając Park Miniatur w Kowarach.
- W ciągu całego roku w każdej grupie realizowane były programy wychowawczo- dydaktyczne:
,, Bezpieczny przedszkolak”
,, Lubimy i potrafimy gotować”
,, Stop agresji”
,, Czyste powietrze wokół nas”
,, Zaadoptuj rzekę”
,, Moje miasto”
,, Mamo, tato wole wodę”
,, Spotkania drużyny strażackiej”
,, Baśnie, bajki, bajeczki”
,, Jestem przedszkolakiem”
 
Wnioski z ewaluacji:
  1. Rodzice mają określone oczekiwania odnośnie zadań przedszkola.
  2. Rodzice wyżej cenią sobie nacisk na indywidualny rozwój dziecka i umiejętności życia w społeczeństwie, niż na samo przekazywanie wiedzy. Dla rodziców przedszkole jest placówką przygotowującą dzieci do podjęcia obowiązku szkolnego.
  3. Ankietowani są zadowoleni ze współpracy z nauczycielami. Odpowiada im sposób przekazywania informacji o postępach dziecka w przedszkolu.
  4. Respondenci widzą postęp w nauce i wychowaniu dziecka powodowany pracą placówki przedszkolnej.
  5. Rodzice mają oczekiwania związane z poszerzeniem oferty przedszkola. Oczekują dodatkowych zajęć w postaci nauki gry na instrumentach oraz nauki tańca. 
  6. Nauczyciele realizują zadania planu rocznego oraz dodatkowe oferty pracy dydaktyczno- wychowawczej.
 


« 7 8 9 10 »



Nasze prace


Wiersze i piosenki


Nasze wideo
www.biuro-megan.eu © 2009 | Wszelkie prawa zastrzeżone
Liczba odwiedzin | Online