§ 11 Organizowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi. 1) Do przedszkola mogą być przyjmowane dzieci niepełnosprawne. 2) Organizacja opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi organizowana jest na podstawie orzeczeń i opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej lub innej specjalistycznej przy ścisłej współpracy z rodzicami. 3) Za zgodą, na finansowanie przez organ prowadzący, przedszkole może zatrudnić pomoc nauczyciela lub tworzyć oddziały integracyjne dla dzieci z określoną niepełnosprawnością: a) dzieci do tego oddziału kwalifikuje na podstawie orzeczenia poradnia psychologiczno – pedagogiczna, b) oddział integracyjny może być utworzony, a dyrektor przedszkola będzie zabiegał o utworzenie tego oddziału, jeśli na dany rok szkolny zgłosi się przynajmniej troje dzieci z orzeczeniem poradni, c) przyjęcia dzieci do tego oddziału dokonuje dyrektor przedszkola, d) liczba dzieci w oddziale integracyjnym wynosi od 15 do 20 dzieci w tym od 3 do 5 dzieci niepełnosprawnych.
§12 1) Przedszkole może organizować dla wychowanków różnorodne formy krajoznawstwa i turystyki. 2) W organizowaniu form krajoznawstwa i turystyki Przedszkole może współpracować ze stowarzyszeniami i innymi podmiotami, które zajmują się krajoznawstwem i turystyką; 3) Organizowane przez Przedszkole różne formy krajoznawstwa i turystyki mają na celu przede wszystkim: a) poznawanie Dolnego Śląska, jego środowiska przyrodniczego, gospodarczego i kulturalnego. b) poszerzanie wiedzy z różnych dziedzin życia, c) wspomaganie rodziny w procesie wychowania, d) poprawę stanu zdrowia dzieci i kondycji fizycznej, e) poznawanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach, 4) Krajoznawstwo i turystyka mogą być organizowane w ramach zajęć przedszkolnych i popołudniowych. 5) Formy organizowane w ramach krajoznawstwa i turystyki to: a) wycieczki i spacery po najbliższej okolicy, w trakcie zajęć przedszkolnych uzupełniające realizację aktualnego tematu pracy, b) wycieczki krajoznawczo - turystyczne piesze lub autokarowe o większym zasięgu terytorialnym, organizowane w trakcie pracy Przedszkola lub po południu, c) imprezy krajoznawczo - turystyczne, np.: konkursy, turnieje, d) imprezy wyjazdowe np. zielone przedszkole, olimpiady lokalne lub ogólnopolskie, 6) Organizację i program wycieczek oraz imprez dostosowuje się do wieku, potrzeb, zainteresowań dzieci. 7) Szczegółowa organizację spacerów i wycieczek określa obowiązujący w przedszkolu „Regulamin spacerów i wycieczek”. §13 Formy współpracy przedszkola z rodzicami 1) Przedszkole w swoich działaniach ściśle współpracuje z rodzicami wychowanków prowadząc różne formy współpracy: a) udział rodziców w różnych formach spotkań oddziałowych, tj. w zajęciach otwartych, prelekcjach specjalistycznych i warsztatach praktycznych, imprezach wewnętrznych i środowiskowych (wg kalendarza imprez i uroczystości), b) konsultacji indywidualnych z wychowawcą, c) udział w grupowych zebraniach organizacyjnych organizowanych minimum 2 razy w roku, d) udział w zebraniach ogólnych rodziców organizowanych 1 lub 2 razy w roku, e) bezpośredniego uczestnictwa w codziennym życiu grupy, f) wyrażania i przekazywania dyrektorowi uwag i opinii na temat pracy nauczycieli i przedszkola.
|