This is some flash content - you'll need the flash plugin to see it
HTML on top of the flash. This page was created for the tutorial Flash and the z-index problem. Solved on slightlymore.
 

Szczegóły znajdziesz w

Polityce Prywatności.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszej strony. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

 Rozdział 6

Nauczyciele i inni pracownicy Przedszkola

§ 29

1)      Przedszkole zatrudnia dyrektora, wicedyrektora, nauczycieli oraz pracowników samorządowych niebędących nauczycielami.

2)      Zasady zatrudniania nauczycieli reguluje ustawa Karta Nauczyciela, a pracowników niepedagogicznych szkoły określają przepisy ustawy o pracownikach samorządowych oraz ustawa Kodeks Pracy.

3)      Kwalifikacje nauczycieli, a także zasady ich wynagradzania określa minister właściwy do spraw oświaty i wychowania oraz pracodawca, a kwalifikacje i zasady wynagradzania pracowników niepedagogicznych szkoły określają przepisy dotyczące pracowników samorządowych.

4)      Do zadań wszystkich pracowników przedszkola należy:

a)    sumienne i staranne wykonywanie pracy,

b)   przestrzeganie czasu pracy ustalonego w placówce,

c)    przestrzeganie regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie porządku,

d)   przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,

e)    dbanie o dobro zakładu pracy, chronienie jego mienia,

f)    przestrzeganie w zakładzie pracy zasad współżycia społecznego.

§ 30

1)      Nauczyciel w swoich działaniach wychowawczych, dydaktycznych, opiekuńczych ma za zadanie kierowanie się dobrem dzieci, dbałością o ich bezpieczeństwo i troską o ich zdrowie, poszanowanie godności osobistej dziecka.

2)      Nauczyciel planuje i prowadzi pracę wychowawczo-dydaktyczną w powierzonym oddziale przedszkolnym i odpowiada za jej jakość.

3)      Nauczyciel może opracować samodzielnie bądź we współpracy z innymi nauczycielami program wychowania w przedszkolu oraz zawnioskować do dyrektora o dopuszczenie go do użytku. Może również zaproponować program opracowany przez innego autora. Przeprowadza diagnozę przedszkolną swoich wychowanków. Realizuje zajęcia opiekuńczo-wychowawcze, uwzględniając potrzeby i zainteresowania dzieci.

4)      Nauczyciel współpracuje z instytucjami świadczącymi pomoc psychologiczno-pedagogiczną i innymi specjalistycznymi.

5)      Nauczyciel jest zobowiązany współpracować z rodzicami dzieci.

6)      Nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć obowiązuje 5-dniowy tydzień pracy.

7)      Nauczyciele udzielają i organizują pomoc psychologiczno-pedagogiczną.

8)      Nauczyciele przedszkola tworzą zespół, którego cele i zadania obejmują:

a)    współpracę służącą uzgodnieniu sposobów realizacji programów wychowania przedszkolnego i korelowania ich treści,

b)   wspólne opracowanie szczegółowych kryteriów obserwacji dziecka oraz sposobów ewaluacji pracy opiekuńczo-edukacyjnej,

c)    organizowanie wewnątrzprzedszkolnego doskonalenia zawodowego oraz doradztwa metodycznego dla początkujących nauczycieli,

d)   współdziałanie w organizowaniu sal zajęć, kącików zainteresowań, a także w uzupełnianiu ich wyposażenia,

e)    opiniowanie przygotowanych w przedszkolu autorskich programów wychowania przedszkolnego i innych autorskich dokumentów,

9)  Inne zadania nauczycieli:

a)    wspieranie rozwoju psychofizycznego dziecka, jego zdolności i zainteresowań,

b)   prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji,

c)    prowadzenie diagnozy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna) z początkiem roku poprzedzającego rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie I szkoły podstawowej, poinformowanie o wynikach diagnozy rodziców dziecka do dnia 30 kwietnia b.r.

d)   współpraca ze specjalistami świadczącymi kwalifikowaną pomoc psychologiczno-pedagogiczną, zdrowotną i inną,

e)    planowanie własnego rozwoju zawodowego – systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych przez aktywne uczestnictwo w rożnych formach doskonalenia zawodowego,

f)    dbałość o warsztat pracy przez gromadzenie pomocy naukowych oraz troska o estetykę pomieszczeń,

g)   eliminowanie przyczyn niepowodzeń dzieci,

h)   współdziałanie z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania dzieci z uwzględnieniem prawa rodziców do znajomości zadań wynikających w szczególności z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale i uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju m.in. przez organizację zebrań grupowych, zajęć otwartych, zajęć adaptacyjnych dla dzieci nowo przyjętych, kontaktów indywidualnych, wspólnego świętowania, kącika dla rodziców oraz innych uroczystości, w których mogą brać udział zainteresowani rodzice,

i)     prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej zgodnie z obowiązującymi przepisami,

j)     realizacja zaleceń dyrektora i uprawnionych osób kontrolujących,

k)   czynny udział w pracach Rady Pedagogicznej,

l)     inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze dydaktycznym, wychowawczym, turystycznym, kulturalnym lub rekreacyjno-sportowym,

m) poddawanie się ocenie pracy przeprowadzonej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,

n)   współdziałanie nauczycieli w oddziale w zakresie planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej, jednolitego oddziaływania oraz wzajemne przekazywanie informacji dotyczących dzieci,

o)   współpraca z nauczycielkami zajęć dodatkowych,

p)   przestrzeganie regulaminu Rady Pedagogicznej,

q)   otaczanie indywidualną opieką każdego dziecka i utrzymywanie kontaktu z ich rodzicami w celu:

- poznania i ustalenia potrzeb rozwojowych ich dzieci,

- ustalenia formy pomocy w działaniach wychowawczych wobec dziecka,

- włączenia ich w działalność przedszkola,

r)       prowadzenie pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej zgodnie z obowiązującymi programami nauczania, odpowiedzialność za jakość i wyniki tej pracy,

s)      szanowanie godności dziecka i respektowanie jego praw,

t)       korzystanie w swojej pracy merytorycznej i metodycznej z pomocy Dyrektora, Rady Pedagogicznej, wyspecjalizowanych placówek i instytucji naukowo-oświatowych,

u)      udział w pracach zespołów ds. ewaluacji wewnętrznej,

v)      realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora przedszkola, a wynikających z bieżącej działalności placówki,

w)    przygotowanie 2 razy w roku sprawozdania z pracy dydaktyczno – wychowawczej w

9)      Nauczyciel ubiegający się o awans na wyższy stopień awansu zawodowego zobowiązany jest do realizowania zadań zgodnie z odrębnymi przepisami,

10)   Nauczyciele podlegają przeszkoleniu w zakresie udzielania pierwszej pomocy.

11)  Nauczyciele współpracują z instytucjami świadczącymi pomoc materialną, psychologiczną i pedagogiczną m.in. z:

- Publiczną Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Kamiennej Górze,

- Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznych w Kamiennej Górze,

12)  Nauczyciele (w tym nauczyciele i instruktorzy zajęć dodatkowych) zostają zapoznani z obowiązującymi w Przedszkolu regulaminami dotyczącymi zapewnienia dzieciom pełnego bezpieczeństwa (Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego, Regulamin bezpieczeństwa, Instrukcja bezpieczeństwa, Regulamin spacerów i wycieczek) i przyjmują postanowienia regulaminów do stosowania.




Nasze prace


Wiersze i piosenki


Nasze wideo
www.biuro-megan.eu © 2009 | Wszelkie prawa zastrzeżone
Liczba odwiedzin | Online