Godz
|
GRUPY MŁODSZE
|
GRUPY STARSZE
|
I. Organizacja grup
|
530
|
Schodzenie się dzieci. Zabawy i czynności indywidualne i zespołowe dowolnie podejmowane przez dzieci oraz kierowane przez nauczycielkę.
|
Udział nauczycielki w zabawach i czynnościach dzieci. Inspirowanie przez nauczycielkę zabaw i zajęć indywidualnych i w małych grupach, stymulowanie nastawienia poznawczego grupy na realizację zdań poznawczych.
|
Stymulowanie nastawienia poznawczego grupy na realizację zadań programowych, włączanie się nauczycielki do zabaw i czynności dzieci. Spełnianie przez dzieci obowiązków -czynności porządkowo – gospodarcze, dyżury w kącikach. Dodatkowe działania edukacyjne dla dzieci z deficytami oraz dla dzieci zdolnych.
|
730-1230
|
Realizacja zagadnień z podstawy programowej
|
730
|
Zabawa ruchowa, czynności higieniczno-sanitarne. Przygotowanie do śniadania
|
Planowanie z nauczycielką dnia.
Zabawa ruchowa lub ćwiczenia poranne, czynności higieniczno-sanitarne. Przygotowanie do śniadania
|
830
|
Ś N I A D A N I E
|
II. Realizacja zadań edukacyjnych za pomocą kodów: werbalnego, relacyjnego, ekspresyjnego
|
900
|
Stwarzanie warunków do rozwijania aktywności kierowanej i inspirowanej w sali, ogrodzie, podczas spacerów i wycieczek.
Zabawy i czynności dowolnie wybrane przez dzieci – udział nauczycielki w zabawach i czynnościach podejmowanych przez dzieci.
Przygotowanie do posiłku.
|
Kontynuacja zabaw, zajęć i czynności podjętych przez dzieci oraz inicjowanych przez nauczycielkę w ranku. Realizacja propozycji dzieci i nauczycielki z planu dnia – w sali i na powietrzu.
Przygotowanie do posiłku
|
1100
|
D R U G I E Ś N I A D A N I E
|
1130
|
Słuchanie muzyki relaksacyjnej. Zabawy i zajęcia indywidualne i zespołowe. Spacery i zabawy na powietrzu,
|
Działalność swobodna dzieci. Zabawy, zajęcia proponowane przez nauczycielkę – indywidualnie, w grupach lub zespołach. Elementy wizualizacji lub praca z wyobraźnią. Dalsza realizacja planu dnia w sali i na powietrzu.
|
1230
|
Elementy muzykoterapii, praca z wyobraźnią, realizacja ofert dodatkowych ( relaksacja w komnacie solnej i in.). Terapia bajką, czytanie lub opowiadanie bajek, baśni przez nauczycielkę. Spacery i wycieczki
|
Realizacja ofert dodatkowych (zajęcia na basenie, relaksacja w komnacie solnej i in.). Spacery i wycieczki po okolicy. Zabawy eksperymentalne. Praca indywidualna i w grupach Uczestniczenie w życiu lokalnym.
|
1330
|
O B I A D
|
III. Czas relaksu, rozluźnienie dzieci
|
1400
|
Rozchodzenie się dzieci. Zabawa ruchowa. Zabawy indywidualne i zespołowe (przy sprzyjających warunkach –na powietrzu) – udział nauczycielki w zabawach. Czynności przygotowawcze nauczycielki do następnego dnia
|
Rozchodzenie się dzieci. Zabawa ruchowa. Zabawy indywidualne i zespołowe (przy sprzyjających warunkach – zawsze na powietrzu). Praca indywidualna inspirowana przez nauczycielkę. Rozmowa podsumowująca przebieg dnia, czynności przygotowawcze nauczycielki do następnego dnia
|