This is some flash content - you'll need the flash plugin to see it
HTML on top of the flash. This page was created for the tutorial Flash and the z-index problem. Solved on slightlymore.
 

Szczegóły znajdziesz w

Polityce Prywatności.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszej strony. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Komu potrzebna jest woda?

Komu potrzebna jest woda?

Opracowała: Renata Bizoń

Wszystkie istoty ciągną do wody i wokół niej organizują swoje życie. Podobnie ludzkość. Sercem każdej społeczności jest woda: wielka jak morze albo mała lak źródełko".

Stephenie Meyer


   Jak ważna jest dla każdego woda nie trzeba chyba nikogo przekonywać? Dlatego też powinniśmy już od teraz przestać tę wodę marnować, poznać różne sposoby oszczędzania wody i stosować te wiedzę w życiu codziennym? Tym bardziej, że coraz częściej różne organizacje zajmujące się ochroną środowiska naturalnego apelują, że zasoby wodne są coraz mniejsze. Sposobów oszczędzania wody jest dużo: dokręcanie cieknących kranów, naprawa zepsutej kanalizacji, kąpiel pod prysznicem, gotowanie tyle wody ile potrzebujemy itp.

 

   My dorośli powinniśmy oszczędzanie wody zacząć od siebie i dawać dobry przykład dzieciom. Wiadomo, bowiem, że dzieci najszybciej uczą się poprzez obserwację. Jeżeli nauczymy się sami i nauczymy dzieci dbania o środowisko naturalne skorzystamy na tym wszyscy ( ludzie, fauna i flora). Dlatego też przez cały rok szkolny 2011/2012 z grupą III ( Małe duszki) będę realizować dwa programy związane z ochroną środowiska: ,,Zaadoptuj rzekę” oraz ,, Mamo, tato wolę wodę”. Pierwszy program organizowany jest przez klub Gaja. Jest to jedna z najstarszych polskich organizacji społecznych zajmujących się ochroną środowiska naturalnego i prawami zwierząt. Program ma na celu uświadomieniedorosłym i dzieciom znaczenia wody dla człowieka, zwierząt i roślin. Aby woda była czysta i zdatna do picia najpierw należy zadbać o rzeki. ,, Starania o czyste rzeki to starania o czyste środowisko. Czyste rzeki podnoszą jakość otoczenia człowieka, zwiększają jego aktywność, poprawiają komfort życia”[1]. Adopcja rzeki polega na większym zainteresowaniu wybraną rzeką poprzez jej stałą obserwację.

   Dzieci z grupy III zaadoptowały rzekę Bóbr znajdującą się w pobliżu przedszkola. Do naszych zadań należy oczywiście częsta obserwacja rzeki podczas wspólnych spacerów z całą grupa jak również w trakcie spacerówz rodzicami. Uzgodniliśmy, że dzieci będą zwracały uwagę czy rzeka nie jest zaśmiecana i czy koryto rzeki jest czyste. Wyciągają wnioski, dlaczego rzeki są zanieczyszczone i co należy robić, aby wody w rzekach były czyste. W ramach realizacji programu byliśmy na wycieczce w Karkonoskim Parku Narodowym wJagniątkowie. Dzieci oprowadzane przez pan leśniczego poznały faunę i florę w ich naturalnym środowisku. Zorganizowano również spotkanie z panami z Polskiego Związku Wędkarskiego, którzy zapoznali dzieci z różnymi rybami żyjącymi w naszych rzekach. Podkreślili również jak ważna jest czystość rzek, aby mogły żyć w niej ryby. Planujemy również odwiedzić oczyszczalnie ścieków w Kamiennej Górze, dowiedzieć się i zobaczyć, w jaki sposób oczyszcza się wodę żeby była zdatna od picia. Drugi realizowany program ma na celu zachęcanie dzieci do picia wody. W ramach tej akcji promujemy nie tylko zdrowy tryb życia, ale również postawy proekologiczne oraz podnoszenie poziomu wiedzy dzieci na temat właściwości wody oraz jej wpływu na życie i zdrowie człowieka. Mam nadzieję, że do realizacji w.w. programów zaangażują się również rodzice i wspólnymi siłami osiągniemy zamierzone cele.



[1] ,, Zaadoptuj rzekę- raport z działań 2010/2011’’ str. 6.

 




Nasze prace


Wiersze i piosenki


Nasze wideo
www.biuro-megan.eu © 2009 | Wszelkie prawa zastrzeżone
Liczba odwiedzin | Online