TEMAT
|
ZADANIA I ETAPY
|
OSOBA ODPOWIEDZIALNA
|
TERMIN
|
Zabawy i ćwiczenia oddechowe, ortofoniczne, artykulacyjne;
|
Prowadzenie ćwiczeń z regulacją właściwego oddechu:
· Ćwiczenia żuchwy bezgłosowe i z użyciem głosu,
· Ćwiczenia podniebienia miękkiego bezgłosowe i z użyciem głosu,
· Ćwiczenia warg bezgłosowe i z użyciem głosu,
· Ćwiczenia języka bezgłosowe i z użyciem głosu,
· Ćwiczenia oddechu płytkiego i głębokiego;
· Ćwiczenia ortofoniczne – naśladowania odgłosów ptaków,
· Naśladowanie odgłosów zwierząt.
|
Logopeda Wychowawcy grup I-V
|
Cały rok – zgodnie z harmonogramem pobytu w komnacie.
|
Relaks z wykorzystaniem płyt z dźwiękami przyrody (ptaki, szum drzew, szum strumyka, odgłosy lasu itp.) oraz z wykorzystaniem muzyki klasycznej;
|
Pobyt wyciszający, ćwiczenia relaksacyjne:
· Zmęczony Pajacyk,
· Masaż z wierszem „Mama córkę myła”
· Masaż „Tu płynie rzeczka”,
· Słuchanie dźwięków i utworów muzyki klasycznej z płyt.
|
Wychowawcy grup I-V
|
Cały rok – zgodnie z harmonogramem pobytu w komnacie.
|
Stymulacja polisensoryczna;
|
· Poznanie i percepcja: dotyk, słuch, wzrok, smak, węch.
· Równowaga – normalizacja napięcia mięśniowego.
· Relaksacja czynna: śpiewanie, rysowanie, rzucanie papierowymi kulkami, spotkania z kolorem, rysowanie w soli, określnie cech rysunku, przesypywanie, określanie wagi, objętości, struktury materiału itp.;
|
Wychowawcy grup I-V
|
Cały rok – zgodnie z harmonogramem pobytu w komnacie.
|
Obcowanie z literaturą dziecięcą - audiobooki lub czytanie nauczycielki;
|
Słuchanie bajek i opowiadań autorów literatury dziecięcej na podstawie:
Audiobooków,
Opowiadań,
Baśni i bajeczek,
Poezji dziecięcej.
|
Wychowawcy grup I-V
|
Cały rok – zgodnie z harmonogramem pobytu w komnacie.
|
Bajkowy świat – zajęcia dydaktyczne w formie opowieści ruchowej (opracowania własne nauczycieli);
|
Tworzenie opowieści np.
· Opowieść „Pszczółka Maja”,
· „Różowa chmurka’,
· „W czarodziejskiej komnacie”,
· „Spłoszone ptaki”,
· „Śniadanie Puchatka”,
· „Indianie”,
· I inne.
|
Wychowawcy grup I-V
|
Cały rok – zgodnie z harmonogramem pobytu w komnacie.
|
Zabawy ze śpiewem, prezentacje recytatorskie;
|
Koncerty życzeń,
Inscenizacje teatralne,
Recytacje indywidualne,
Recytacje grupowe,
Zabawy inscenizowane ze śpiewem (Mało nas, Ojciec Wirgiliusz, W leśniczówce, Mała Marysia itp.)
|
Wychowawcy grup I-V
|
Cały rok – zgodnie z harmonogramem pobytu w komnacie.
|
Swobodny relaks - spędzanie czasu wg propozycji dzieci.
|
Zabawy swobodne z zachowaniem regulaminu i zasad obowiązujących w komnacie solonej – wyciszone rozmowy, wspólne przesypywanie soli, rysowanie po soli, odciskanie śladów, zabawy z użyciem sprzętu do piaskownicy – wiaderka, łopatki, grabki, sitka itp.
|
Wychowawcy grup I-V
|
Cały rok – zgodnie z harmonogramem pobytu w komnacie.
|