Ewaluacja - czerwiec 2011r.
Mamy przyjemność zaprezentować Państwu wnioski z ewaluacji zewnętrznej przeprowadzonej w naszej placówce w dniach 17-06-2011 - 22-06-2011 przez zespół wizytatorów ds. ewaluacji, w skład którego weszły: Anna Baśkiewicz i Iwona Helak-Poczęta.
Ewaluacja miała na celu zebranie informacji i ustalenie poziomu spełniania przez placówkę wymagań zawartych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Zakres ewaluacji to: "Procesy zachodzące w przedszkolu"
Uzyskaliśmy nastepujące poziomy w pięciu wymaganiach zawartych w obszarze procesy:
Wymaganie |
Poziom spelniania wymagania |
Przedszkole ma koncepcję pracy |
B |
Oferta zajęć umożliwia realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego |
A |
Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci mają charakter zorganizowany |
B |
Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci sa efektem współdziałania nauczycieli |
A |
Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych |
A |
Legenda:
Szkoła lub placówka może spełniać te wymagania na pięciu poziomach:
Poziom E - oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Poziom D - oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Poziom C - oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Poziom B - oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Poziom A - oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Wnioski z ewaluacji:
- Przedszkole funkcjonuje w oparciu o koncepcję pracy, która jest znana i akceptowana przez rodziców.
- Nauczyciele poprzez wdrażanie programów własnych wykraczających poza podstawę programową wzbogacają ofertę przedszkola.
- Oferta programowa przedszkola umożliwia rozwój zainteresowań i uzdolnień dzieci.
- Przedszkole we współpracy z rodzicami wspiera rozwój i edukację dzieci poprzez zajęcia i różnorodne programy realizowane w oparciu o podstawę programową oraz wnioski wynikające z monitoringu procesów wspomagania.
- Przyjazna atmosfera i konstruktywna współpraca pracowników przedszkola korzystnie wpływa na doskonalenie procesów wspomagania, rozwoju i edukacji dzieci.
- Szeroka i przebiegająca w przyjaznej atmosferze współpraca nauczycieli wpływa na ich kreatywność.
- Prowadzone systematycznie i celowo diagnozy, analizy i monitoringi służą wspomaganiu rozwoju oraz wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci.
- W przedszkolu rozpoznaje się możliwości i potrzeby dzieci, dostosowuje się do nich działania, uwzględniając przy tym indywidualizację procesu wspomagania rozwoju i edukacji dzieci.
Pełna wersja raportu znajduje się na stronie:
http://www.npseo.pl/action/raports